sobota, 20 sierpnia 2011

Aktualizacje.

Trochę się leniłem od maja - choć sporo zmian zaszło.
Niedługo narobię fotek to wrzuce,ale generalnie sprawy mają się tak:
- Duże akwa - w końcu razborki (brigitki) przyszły i sobie ładnie pływają. W międzyczasie walczyłem z glonami i wpławkami i jak narazie walka udna. Co do roślin, przeszedłem całkowicie na nawożenie solami - tak jest po prostu prościej i zdecydowanie taniej.
W pewnym momencie walczyłem ze zmętnieniem wody - musiałem dokupić duży filt i w tej chwili w dużym akwa mam dwa filtry: stary eheim2213 który robi w za filtr mechaniczny ( w większości wypchałem go watą) i nowy eheim 2075 - spory filtr ,ale bardzo fajny i cichy.
Z ciekawostek to dodam,że krewetki mnożą się ładnie ,ale najbardziej radosny jestem z powodu nieoczekiwanego rozmnożenia się otosków. Z polski przywiozłem sobie minerały dla krewetek i widać znaczącą poprawę w koncycji i wybarwieniu (Femanga).
Jak narazie wszystko idze w dobrym kierunku - rośliny odbijają po kilkutygodniowej walce ze zmętnieniem.

- Edge. Tutaj zaszły spore zmiany: przede wszystkim wymieniłem podłoże ze żwirku bazaltwego na ADA Amazonia new - ale mimo, że redki sobie tam harcują dzielnie to jednak to podłoże jest za "miękkie " dla nich - podnoszenie KH nie daje rezultatu i jedynie podnoszenie GH preparatem Equlibrium coś można wskórać - ale postanowiłem się tym nie bawić i zostaje jak jest. Docelowo wpuszcze tu crystal red lub inne tego gatunku krewetki.

- Cube : także zmieniłem podłoże na Ada Aqua Soil Amazonia New , ale cały czs mam tak tylko roślinki - generalnie testuje nawożenie - większe- solami. W planach jest mini zestaw do CO2 - chce poeksperymentować na roślinach. Z czasem pewnie jakąś krewecie wpuszcze :)


I to na tyle. Na szczęście obeszło się jak narazie bez jakichś większych peoblemów - nie wątpie ,że to dzięki poomocy ludzi z forum.
Niedługo fotki, moża uda mi się pstryknąć fotke malutkiego otoska :]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz