piątek, 25 marca 2011

Miłe złego początki.

Skąd pomysł na bloga? By po prostu mieć miejsce do zamieszczania moich prywatnych uwag i zdjęć dotyczących mojej nowe-starej pasji : akwarystyki.
Zapalonym akwarystą byłem w czasach jeszcze zbiorników ramowych, brzęczyków, wszechobecnej moczarki i nieciekawych, zazwyczaj chorych rybek, z malutkich sklepików poupychanych w piwnicach..
Czyli jakieś 12-14 lat temu:)
Od dwóch lat miałem ochotę powrócić do tej jakże uspokajającej pasji jaką jest tworzenie i utrzymanie akwarium. I któregoś dnia , na portalu lokalnej społeczności , znalazłem grupę akwarystów i podzieliłem się z Nimi chęcią zakupu zbiornika. Jakieś 48 godzin to trwało i po kilkunastokilometrowej podróży 150 litrowy zbiorniczek trafił do mnie.
Po bliższych oględzinach okazało się, że stolik na którym stało akwarium nie nadaje się do dalszego użytku z powodu procesów gnilnych zaistniałych w strukturze udającej blat.. Okazało się także że w pokrywie nie działa timer oświetlenia i generalnie pokrywa i szkło są lekko "zaniedbane". Jakieś 8 godzin zajęło mi doprowadzenia zbiornika do znośnego stanu.
Następnego dnia zakupiłem półko-stolik-szafke pod akwarium, starając się znaleźć możliwie najlepszy stosunek ceny do wytrzymałości - zobaczymy czy się udało za kilka dni kiedy tak naprawdę odbędzie się pierwsze napełnienie akwarium.
Przede mną jeszcze daleka droga : poczynając od zakupu podłoża, roślin (wielkie lol będzie) i żywych stworzeń , po uzupełnienie braków w edukacji i zmianę oświetlenia.

Moje pierwsze po latach akwarium to Hagen Tropiquarium 88, z kombajnem filtracyjno grzewczym BioLife 55.

PS: jeśli ktoś z czytających osób dysponuje przydatnymi linkami jakichś treściwych stron zawierających ogólna wiedzę akwarystyczną lub/i wiadomości na temat akwariów holenderskich tudzież hodowli roślin akwariowych - to ja bardzo poproszę o linka!

1 komentarz:

  1. Witaj drogi Kolego. Fajny pomysł z tym blogiem :) Bede sledzic na bierząco postępy :)
    Najlepszymi, jak mi się wydaje, forami o temastyce akwarystyki roslinnej sa : http://www.holenderskie.pl/forum/index.php?sid=a9c633f7bad8613963047333cead6cec
    i http://www.roslinyakwariowe.pl/
    Forumowicze ci sami praktycznie :) z miejscowych
    http://www.ukaps.org/
    Z czasem sam wybierzesz to na którym czujesz się najlepiej. Mam nadzieję ze o nas nie zapomnisz :)

    OdpowiedzUsuń