sobota, 26 marca 2011

Próbne napełnienie i łupki.

Właśnie zakończyłem zalewać baniaczek..

zaplanowane na dziś zadania udało mi się zrealizować - co prawda nie do końca kupiłem taki żwirek jaki chciałem i kamienie także, ale jutro ew pojutrze przekonamy się jak to będzie wyglądać..

Zwirek: w końcu zapadła decyzja o zakupie dwóch gradacji. Czarny ,bazaltowy. Jutro jeszcze dokupie z kilogram 5-6mm ziaren.
Kamienie zaś i korzenie to był rajd po mieście - niby sporo sklepów ale jakaś straszna posucha była.
W sklepie na Gorgie udało mi się w końcu znaleźć korzenie, z tej radości więc 2 zakupiłem.. Kamienie także tam nabyłem, prawie takie jakich szukałem - czyli dość postrzępione ,kanciaste kamienie - żadne tam otoczaki.
Tyle,że mało mi było i przed samym zamknięciem reszte zakupiłem w B&Q. Jako decokracyjne kawałki grafitu do ogrodu. Mniej więcej 5 razy taniej niż w akwarystycznym:)
Troche nie byłem przekonany co do zasadności wkładania tych kamieni do akwa, ale po śledztwie w internecie i przy pomocy kumpla-inż górnictwa, ustaliliśmy ,że kamyczki zakupione w sklepie akwarystycznym jak i te z B&Q to łupień serycytowy i zakładając że nie ma sztucznie dodanych związków siarki (podobno tak się dzieje z odpadami pokopalnianymi ) to będzie ok. Ew może to być łupień grafitowy, ale ten także nie wpływa na właściwości chemiczne wody - chyba że ma zawartość jakichś niechcianych związków. Postaram się zdobyć jakieś dokladniesze info co to za materiał:)
Akwarium będzie chodzilo "na pusto" przez ok 2 tygodnie ,więc jest czas na skontrolowanie czy cos złego się nie dzieje.
Jutro także dołoże biały piasek, lub bardzo drobny żwirek i jeśli chodzi o kompozycje to mniej więcej taka będzie..
Zmierzone dziś parametry wody, zaraz po wlaniu:
NO3  : 0-10
NO2  : 0
GH    : 0
KH    : 2
Ph      : 6,8

Zobaczymy jak te wartości będą się zmieniać z uplywem dni.. mam nadzieje ze Ph 6,8 - 6,9 będzie niezmienne - bo taka wartość na potrzeby moich roślinek i rybek byłaby idealna:]

Podsumowując : próbne odpalenie akwarium można uznać za pełen sukces. Filtr i grzałka działa, oświetlenie też, więc jest dobrze:]
Jutro poporawiam to co poprawić trzeba i będzie cacy:]
Poniżej zdjęcia - nie są najlepsze ,ale już sily nie mialem by się bawić w ustawianie fotek:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz