piątek, 15 kwietnia 2011

Czas zaległości nadrobić.. part 1.

Bo trochę ich się zebrało.
Parenaście dni temu przyszły roślinki z firmy Java Plants. Generalnie jak na pierwsze zamówienie roślinek przez internet i czekanie prawie 2 tygodnie nie jest źle. W najgorszym stanie przyszły te najdelikatniejsze roślinki i mech - wyglądał niefajnie..
Zreszta mech próbowałem "utkać" na siatce i umieścić go jako tło, ale po 3 godzinach koncepcja mi się zmieniła i w sumie mech wylądował u xlady:)
Może kiedyś mi wróci ochota na mech..
A oto moje nowe nabytki:

java moss(mech jawajski) - najtragiczniejsza roślinka jak do tej pory. Mało która czynność wyprowadzała mnie tak z równowagi jak "tkanie" ściany z mchu. Zrezygnowałem po kilku godzinach - i słusznie gdyż sądze że ten typ mchu na szybę z tyłu akwa się nie nadaje - za długie pędy mu rosną i musiałbym go przycinać. A i sobie długo musiałbym poczekać zanim ta ściana wyglądała by tak jak miała wyglądać. Tył akwa i tak będzie zarośnięty wszelakim długim chwastem, tak więc ku mej radości - mech właściciela zmienił.. :)




Lilaeopsis brasiliensis (trawka brazylijska):
Wzorowo utkana na siateczce, niestety musiałem podzielić na części ta siateczke, co chyba dobrym rozwiązaniem nie było - coś rosnąć nie chce..Ale to ponoć normalne.. sadzenie tej roślinki super łatwe nie było i dla kogoś kto cierpliwości nie ma - nie polecam.. A tu mały opisik (ciekawe ze na kilku stronach podawanę są różne parametry wody ,które ta roślinka akceptuje - ja wybrałem ten opis ze względu na zbieżność z danymi ze strony java-plants) :Trawka Brazylijska


Pygmy chain sword - Echinodorus tenellus (Żabienica delikatna) : 
I tu ciekawostka - bo w żaden sposób roślinka, którą ja dostałem nie przypomina żabienicy, a już na pewno nie według tego opisu : Echinodorus tenellus (Żabienica delikatna)
Może ktoś ma pomysł cóż takiego ja nabyłem ?



Rotala macrandra (Rotala wspaniała) : przyjechała chyba najbardziej zmasakrowana, ale mam nadzieje, że odżyje i jak narazie wszystko wskazuje ,że tak będzie. Bo pięknie się z tyłu akwarium prezentuje. Zamawiając ją opisana była jakoś średnio trudna w uprawie, na stronach polskich piszą ,że tragicznie trudna.. Miejmy nadzieje , że podołam zadaniu..
Info : Rotala macrandra (Rotala wspaniała)



sea grass plant  - Heteranthera zosterifolia (Heterantera paskowana) :
no nie wygląda okazale ,ale już w akwa widać jak pięknie się odradza.. żałuje że tak mało jej kupiłem - kiedyś naprawię ten bląd..
Info: Heteranthera zosterifolia (Heterantera paskowana)


Alternanthera reineckii  - Alternanthera reineckii roseafolia (A.Reineka f.różowa) :
ten wiecheć mój, jest bardziej zielony niż na fotkach jakie znalazłem na necie.. może odmianę zieloną dostałem.. także o trudności w hodowli piszą , iż trudna niebywale.. a mi to rośnie jak cholera - z roślin które przyjechały, ta po prostu rośnie jak dzika.. Chyba ,że to znowu pomyłka ...
Alternanthera reineckii roseafolia (A.Reineka f.różowa)



anubia nana - Anubias barteri var. nana (Anubias nana, A. niski) :
a tą roślinke miałem w swoim pierwszym akwa i pamiętam, że niezniszczalna była.. tak z sentymentu sobie zamówiłem :)
Anubias barteri var. nana (Anubias nana, A. niski)



Cryptocoryne lucens de Wit 1962- Zwartka połyskująca  link :  Cryptocoryne lucens








I to by było tyle na temat roślinnych nowości.
Roślinki posadziłem według pierwotnego zamysłu, ale nie do końca efekt mi się podobał i w zasadzie nie zrobiłem zdjęcia. :P. Sorki za jakość fotek, ale robiłem je zaraz po odebraniu paczki - telefonem i w pracy na dodatek..
W kolejnym poście wrzucę fotki, już po przemeblowaniu w akwa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz