czwartek, 28 kwietnia 2011

Parametry.

Dziś przyszedł nowy miernik pH- tym razem elektroniczny i od dziś postanowiłem wrócić do pomiarów łupków i regularnych "badań" wody w akwa..
Chciałbym wypracować jakąś metodę utrzymania wody w okolicach pH 6,5 stopnia.
Poza tym dokupiłem resztę linii seachem i dolałem to co polecano mi na forum czyli:
- Flourish Pottasium 40ml (przy podmianie wody w ilości ok 45 litrów)
- Flourish Nitrogen 8ml (jw)
- Flourish Phosphorus 13ml (jw)
- Flourish 5ml (jw)
- Flourish Excel - codziennie 5 ml

Parametry wody mierzone testami kropelkowymi sery (od dziś pH mierze elektronicznie:P):
Pomiar z 28 kwiatnia (czyli dziś) robiłem już po wczorajszym dolaniu preperatów seachema.
Akwarium:
                    19-26/04     28/04    1/05     7/05      15/05
pH                7,5 - 8           7,8      7,5        7,6         7,8
KH                6                  5          5           4             4
GH                6                  5          4           5             5
NO2(mg)      0 - 0,5        ----         0          1             0,5

Łupki w wodzie demineralizowanej:
            1/05      7/05     15/05
pH         7,2         7,4        7,4
kH          2            3           4
gH           4           6           9


małe akwa :
             15/05
pH           7,0
gH            2
kH            2
NO2       ---
Woda w kranie wyszło, że ma (trzy,cotygodniowe pomiary)7.9 - 8.0 pH., gH - 2, kH -1
Co ciekawe, zmierzyłem wodę z łupkami , do której tydzień temu wrzuciłem te wiechecie bagienne i dolałem wody z podmiany z akwarium - i tam parametry GH i KH wyszły jak w akwa - po 6 stopni..
Zobaczymy jakie wyjdą za tydzień. Poprzednio - jak były w dzbanku tylko łupki i woda demineralizowana w zasadzie parametry nie różniły się od tych które były w akwa - ale to były pomiary testami paskowymi więc tak naprawdę wróżba..

Zastanawiam się czy nie będę musiał kupić ten filtr RO czy coś - żeby móc tą wodę zbić do 6.5 bo pewnie na urodziny dostane takie fajne akwa fluvala - edge czy jakoś tak, gdzie sobie ściągnę Crystal Red krewetki.

Na koniec dodam ,że krewetki w końcu zaczęły  szwendać się po akwa i mam wysyp ślimaków - a przez poprzedni tydzień ani jednego nie widziałem.. No i wielki plus ,że chyba dzięki kuracji zaproponowanej na forum roślinki się ruszyły - ewidentnie jest im lepiej:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz